Staan ze er gekleurd op?

Kinderen hebben een speciaal plekje in ons hart… we hebben al een hele generatie mondgezond gekregen.

Daar zijn we heel trots op. We doen dit door de kracht van herhaling en door succesjes te vieren. Door alles in kleine stappen te verdelen, kunnen de kinderen hun doelen behalen en het succes vieren.

Het is geen ‘geboor’

Op deze manier leren kinderen langzaam van de tandheelkundige behandelingen. En met een beetje mazzel, kunnen we gaatjes tegengaan en hoeft dat ‘geboor’ bij de tandarts niet. Sterker nog, we zorgen er gewoon voor dat het niet hoeft. We hebben het samen in de hand.

Gedraag je

Vrijwel alle mondziektes worden veroorzaakt door gedrag. Gedrag kan je afleren of juist aangeleerd worden. ‘Slecht’ gedrag is bijvoorbeeld veel snoepen en regelmatig het tandenpoetsen overslaan. Met ‘goed’ gedrag bedoelen we twee keer daags tandenpoetsen en gezond eten. Wij focussen ons graag op goed gedrag en niet op slecht gedrag. Wij geloven dat een positieve benadering, voor positief resultaat zorgt.

Spiegeltje spiegeltje…

Bij het kind op de foto houden we de lippen en wangen op een vriendelijke manier opzij. Zo kunnen wij de tanden goed zien en niet morsen op de lippen. Nog veel belangrijker; het kind en de ouder, kunnen ook zelf de tanden goed bekijken in de spiegel. Met speciale verf geven we de plak een kleurtje. Hierdoor kunnen we zien hoe goed er gepoetst is. Met nadruk op goed, en niet slecht.

Nog beter

Hoe kan het beter ? Een vraag die we graag stellen. Door het kind actief te betrekken bij de oplossing, gaat het kind zich verantwoordelijk voelen. Samen bedenken we, hoe we het poetsen kunnen plannen, op welke plek in de mond de focus naar toe mag en een passende instructie hiervoor. Zo wordt de informatie ook nog eens een stuk beter onthouden.

Pubers

Bij pubers doen we het op deze manier. We benaderen hen als een volwassen persoon. Door hen niks op te leggen en uit te gaan van hetgeen dat hen bezighoud, behalen we samen ons doel. Een doel op lange termijn is meestal niet interessant voor hen. Dus we bedenken wat goed haalbaar is op korte termijn en wat ze zelf belangrijk vinden. Een regelmatig bezoek is om deze reden nodig, op deze manier kunnen we goed in kaart brengen of ze hun einddoel hebben behaald. Dit motiveert enorm!

Volwassenen

Ook bij volwassenen zetten we dit voort. Door te kleuren maken we zichtbaar waar we extra aandacht moeten besteden. Met behulp van de Airflow sproeien we met een poeder in no time alles er weer af. Dus ook als je naar een sollicitatiegesprek of date moet, na je behandeling, loop je niet voor gek met blauwe of rode vloeistof aan je lippen of wangen. Je loopt juist met stralende tanden weer naar buiten. Klaar voor de dag. Klaar om je doelen te bereiken.

 

 

Auteur:

Mondclinic

Website:

Daar zijn we heel trots op. We doen dit door de kracht van herhaling en door succesjes te vieren. Door alles in kleine stappen te verdelen, kunnen de kinderen hun doelen behalen en het succes vieren.

Het is geen ‘geboor’

Op deze manier leren kinderen langzaam van de tandheelkundige behandelingen. En met een beetje mazzel, kunnen we gaatjes tegengaan en hoeft dat ‘geboor’ bij de tandarts niet. Sterker nog, we zorgen er gewoon voor dat het niet hoeft. We hebben het samen in de hand.

Gedraag je

Vrijwel alle mondziektes worden veroorzaakt door gedrag. Gedrag kan je afleren of juist aangeleerd worden. ‘Slecht’ gedrag is bijvoorbeeld veel snoepen en regelmatig het tandenpoetsen overslaan. Met ‘goed’ gedrag bedoelen we twee keer daags tandenpoetsen en gezond eten. Wij focussen ons graag op goed gedrag en niet op slecht gedrag. Wij geloven dat een positieve benadering, voor positief resultaat zorgt.

Spiegeltje spiegeltje…

Bij het kind op de foto houden we de lippen en wangen op een vriendelijke manier opzij. Zo kunnen wij de tanden goed zien en niet morsen op de lippen. Nog veel belangrijker; het kind en de ouder, kunnen ook zelf de tanden goed bekijken in de spiegel. Met speciale verf geven we de plak een kleurtje. Hierdoor kunnen we zien hoe goed er gepoetst is. Met nadruk op goed, en niet slecht.

Nog beter

Hoe kan het beter ? Een vraag die we graag stellen. Door het kind actief te betrekken bij de oplossing, gaat het kind zich verantwoordelijk voelen. Samen bedenken we, hoe we het poetsen kunnen plannen, op welke plek in de mond de focus naar toe mag en een passende instructie hiervoor. Zo wordt de informatie ook nog eens een stuk beter onthouden.

Pubers

Bij pubers doen we het op deze manier. We benaderen hen als een volwassen persoon. Door hen niks op te leggen en uit te gaan van hetgeen dat hen bezighoud, behalen we samen ons doel. Een doel op lange termijn is meestal niet interessant voor hen. Dus we bedenken wat goed haalbaar is op korte termijn en wat ze zelf belangrijk vinden. Een regelmatig bezoek is om deze reden nodig, op deze manier kunnen we goed in kaart brengen of ze hun einddoel hebben behaald. Dit motiveert enorm!

Volwassenen

Ook bij volwassenen zetten we dit voort. Door te kleuren maken we zichtbaar waar we extra aandacht moeten besteden. Met behulp van de Airflow sproeien we met een poeder in no time alles er weer af. Dus ook als je naar een sollicitatiegesprek of date moet, na je behandeling, loop je niet voor gek met blauwe of rode vloeistof aan je lippen of wangen. Je loopt juist met stralende tanden weer naar buiten. Klaar voor de dag. Klaar om je doelen te bereiken.

 

 

Daar zijn we heel trots op. We doen dit door de kracht van herhaling en door succesjes te vieren. Door alles in kleine stappen te verdelen, kunnen de kinderen hun doelen behalen en het succes vieren.

Het is geen ‘geboor’

Op deze manier leren kinderen langzaam van de tandheelkundige behandelingen. En met een beetje mazzel, kunnen we gaatjes tegengaan en hoeft dat ‘geboor’ bij de tandarts niet. Sterker nog, we zorgen er gewoon voor dat het niet hoeft. We hebben het samen in de hand.

Gedraag je

Vrijwel alle mondziektes worden veroorzaakt door gedrag. Gedrag kan je afleren of juist aangeleerd worden. ‘Slecht’ gedrag is bijvoorbeeld veel snoepen en regelmatig het tandenpoetsen overslaan. Met ‘goed’ gedrag bedoelen we twee keer daags tandenpoetsen en gezond eten. Wij focussen ons graag op goed gedrag en niet op slecht gedrag. Wij geloven dat een positieve benadering, voor positief resultaat zorgt.

Spiegeltje spiegeltje…

Bij het kind op de foto houden we de lippen en wangen op een vriendelijke manier opzij. Zo kunnen wij de tanden goed zien en niet morsen op de lippen. Nog veel belangrijker; het kind en de ouder, kunnen ook zelf de tanden goed bekijken in de spiegel. Met speciale verf geven we de plak een kleurtje. Hierdoor kunnen we zien hoe goed er gepoetst is. Met nadruk op goed, en niet slecht.

Nog beter

Hoe kan het beter ? Een vraag die we graag stellen. Door het kind actief te betrekken bij de oplossing, gaat het kind zich verantwoordelijk voelen. Samen bedenken we, hoe we het poetsen kunnen plannen, op welke plek in de mond de focus naar toe mag en een passende instructie hiervoor. Zo wordt de informatie ook nog eens een stuk beter onthouden.

Pubers

Bij pubers doen we het op deze manier. We benaderen hen als een volwassen persoon. Door hen niks op te leggen en uit te gaan van hetgeen dat hen bezighoud, behalen we samen ons doel. Een doel op lange termijn is meestal niet interessant voor hen. Dus we bedenken wat goed haalbaar is op korte termijn en wat ze zelf belangrijk vinden. Een regelmatig bezoek is om deze reden nodig, op deze manier kunnen we goed in kaart brengen of ze hun einddoel hebben behaald. Dit motiveert enorm!

Volwassenen

Ook bij volwassenen zetten we dit voort. Door te kleuren maken we zichtbaar waar we extra aandacht moeten besteden. Met behulp van de Airflow sproeien we met een poeder in no time alles er weer af. Dus ook als je naar een sollicitatiegesprek of date moet, na je behandeling, loop je niet voor gek met blauwe of rode vloeistof aan je lippen of wangen. Je loopt juist met stralende tanden weer naar buiten. Klaar voor de dag. Klaar om je doelen te bereiken.